מתנות משלימות טלית לחתן ועוד

מתנות לחתונה אינן מסתכמות רק במתנות מהאורחים. מסורת עתיקת יומין היא, שהכלה ובני המשפחה מעניקים מתנות לחתן; מובן שגם הכלה זכאית לקבל מתנות מבעלה העתידי ובני משפחה. מדובר על מתנות בעל אופי ייחודי ובעלי עומק מוסף. אין להפחית מחשיבותן של מתנות המוענקות מהחתן לכלה או מהכלה לחתן.

הקשר שבין טלית לבין סגולה משפחתית וזוגית

מדובר בסגולה ידועה, כאשר האישה רוכשת לחתן טלית, כסגולה לשלום בית. שלום בית זהו ערך נשגב והטלית המוענקת לחתן בחתונה, היא זו שעתידה להביא את שלום הבית, כמובן בשילוב התנהגות ראויה של בני הזוג, האחר כלפי השנייה. עם הטלית, יש לרכוש גם כיסוי לטלית, שהרי טלית ללא כיסוי טלית, כמותה בן אדם שיצא מהבית ללא ביגוד – בוודאי שאין כל הגיון בדבר.

מתנות משלימות נוספות, כגון – סידורים לחתן, יחד עם הטלית, מהוות גם הן מתנה מקודשת שתביא מזל טוב ליושבי הבית, שלום בית, הצלחה, בריאות, אושר ופרנסה (לא בהכרח בסדר הזה). זכרו כי מתנות קודש לחתן אינן באות כתחליף נאות לשלום בית, ערך שאמורים להביא מתוך הנפש פנימה. הטלית ושאר התוספים (סידור תפילה עם הקדשה ועוד) מהווים עזרים משלימים בלבד לטובת שלום בית וחינוך ראוי לילדים. אל תוותרו על ערכים אמיתיים ומוחשיים שאתם מעניקים לעצמכם, למשפחה, לילדים ולעולם.

להשלמת המתנה, ניתן יהיה לרקום על כיסוי הטלית את שם החתן, או אולי אף מסר אחר שתרצו להנציח באופן שאינו משתמע לשתי פנים.

ואם נחזור לעניין המתנות המשלימות לטלית, הרי שאפשר יהיה לרכוש סידור לבן בתוספת כתר כסף – זה ישלים את הסט באופן… שקשה לתאר.

מתנות… ועוד מתנות

אז ראינו כאן שעניין המתנות לחתן מהווה עולם ומלואו. תוכלו למצוא אתרי אינטרנט שעוסקים רובם ככולם במתנות לחתן – ממה תת-נישה של תת-נישה בעולם המתנות.

אכן, חתונה היא עסק אינסופי; לא רק שעלינו לתכנן את החתונה מאל"ף ועד ת"ו, אלא שעלינו לדאוג שכולם כולל כולם יהיו מרוצים. לעיתים נראה כאילו מדובר במרדף אינסופי אחר… משהו שלא ניתן להשיג ולתפוס ולהחזיק ביד – אולם מדובר על פאזה זמנית בלבד.

החתונה היא אירוע מקודש, שלעיתים תובע מאיתנו הרבה, אולם, ראוי לזכור, כי מדובר באירוע מכונן, אליו יש להתייחס ברצינות הראויה.

טלית לחתן? מתי לובשים את אותה?

עם הסידור בכיס, יכול החתן להגיע לבית הכנסת, מכוסה בטלית, ביום חול, בבוקר שבת, במועדים וחגים ועוד – זמנים בהם מתעטפים בטלית.

האם יש כאלו שחייבים בטלית? יש את אלו שאינם חייבים לעטות טלית?

על פי מנהג אשכנז, גבר שהתחתן חייב להתעטף בטלית. בניגוד לזאת, בקרב עדות המזרח, ילדים שעברו את גיל בר המצווה נדרשים להתחיל להתעטף בטלית. ישנם את המהדרין, הנוהגים לחנך את ילדיהם להתעטף בטלית עוד טרם גיל המצות.

Posted in מתנות משלימות, סידורים.